21/02/2024

SVE U KRUGU PORODICE: HET kojeg kontroliše SNSD plaća reklamiranje medijima pod kontrolom SNSD-a

Pokazna vježba kako funkcioniše sprega javnih preduzeća i režimskih medija je oko 90.000 KM koje su Hidroelektrane na Trebišnjici utrošile na reklame u medijima bliskim vladajućem SNSD-u i to upravo na ljeto uoči opštih izbora.

 

IZVOR: Inforadar/ Maja Bjelajac

 

Iako ima monopol u proizvodnji i isporuci struje, Zavisno preduzeće “Hidroelektrane na Trebišnjici” a.d. Trebinje (HET) izdvaja novac za reklamiranje. Prema do sada viđenom, glavni kriterij pri izboru ponuđača za ovu vrstu usluga je da je blisko povezan sa strukturama vlasti u Republici Srpskoj.

 

Pokazna vježba kako funkcioniše sprega javnih preduzeća i režimskih medija je oko 90.000 KM koje su Hidroelektrane na Trebišnjici utrošile na reklame u medijima bliskim vladajućem SNSD-u i to upravo na ljeto uoči opštih izbora.

 

U junu prošle godine Hidroelektrane na Trebišnjici sklopile su ugovor o reklamiranju i propagandi sa Herceg televizijom vrijedan više od 40.000 maraka. Usprkos finansijskoj krizi u medijima, na tender se javio samo jedan ponuđač – Herceg televizija, koja je s Hidroelektranama na Trebišnjici potpisala ugovor na godinu.

 

Da je to višegodišnja praksa svjedoče i podaci s portala Javnih nabavki prema kojima je ista medijska kuća dobila gotovo identičan iznos 2021. godine.

 

 

Ova medijska kuća vlasništvo je kompanije Hercsoft na čijem čelu je Vladan Mastilović, brat odbornika SNSD-a u trebinjskoj Skupštini, Milutina Mastilovića. Taj odbornik, inače, u javnosti važi za desnu ruku Luke Petrovića, predsjednika Gradskog odbora SNSD Trebinje i generalnog direktora Elektroprivrede RS.

 

Tako se sve zgodno poklopilo: novac za reklamiranje HET odlazi u medij koji samo najljepše riječiima kako za vladajući SNSD, tako i za Elektroprivredu Republike Srpske i njeno rukovodstvo.

 

Poslanik u Narodnoj skupštini RS Nebojša Vukanović podsjeća da nema nikakve potrebe da se Hidroelektrane na Trebišnjici, kao i ostala preduzeća iz elektroenergetskog sektora, na bilo koji način reklamiraju, upravo zbog monopola koji imaju.

 

Naravno da svu njihovu struju koja se proizvede otkupi Elektroprivreda RS tako da je njihovo reklamiranje suludo, nema nikavu svrhu i nezakonito je. S druge strane, jasno je da se novac iz javnih preduzeća zloupotrebljava za finansiranje režimskih projekata. Naravno da na svim tim tenderima posao dobijaju Herceg televizija, ATV, Glas Srpske ili RTRS…Tako da je to način vlasti kako da nahrane svoj medijski aparat”, kaže Vukanović za Inforadar.

 

Nepuni mjesec nakon ugovora sa Herceg televizijom, Hidroelektrane na Trebišnjici sklopile su sličan posao reklamiranja i marketinga sa banjalučkom Alternativnom televizijom (ATV), koja se vlasnički usko povezuje s porodicom Milorada Dodika, a zbog čega je stavljena na američku crnu listu.

 

Možda su upravo zbog toga HET odlučile finansijski da “poguraju” ovu kompaniju sa ugovorom o reklamiranju vrijednim više od 23.000 KM.

 

 

U Hidroelektranama na Trebišnjici, međutim, smatrali su da ovaj iznos nije dovoljan pa je novi tender poklonjen i firmi A media čiji je osnivač ponovo banjalučka Alternativna televizija, a u čijem sastavu posluje i Faktor magazin, takođe izrazito prorežimski medij. A media počašćena je takođe s nešto više od 23.000 maraka.

 

 

Izmišljanje tendera za prorežimske medije odavno je poslovna praksa u javnim preduzećima koja su na sve načine upregnuta u stranačke mašinerije.

 

Cifra od oko 90.000 KM samo je “sitnica” spram enormnih iznosa koje stranački mediji dobijaju od javnih preduzeća. Čitanost ili gledanost ovih medija je od najmanje važnosti – u javnost je neophodno poslati maksimalno ušminkanu sliku vlasti te degradirati njene oponente.

 

“Petrović: PDP se priprema za krađu opštih razmjera”, “Petrović: Pozdraviti posjetu Dodika Moskvi”, “Petrović: Vukanoviću draža Baščaršija od Trebinja, Banjaluke i Beograda” – samo su neki od naslova s ATV portala, u jesen uoči izbora, kojim je ova kuća revnosno pravdala tenderski novac i 23 puta izvjestila o funkcioneru SNSD-a i direktoru ERS Luki Petroviću.

 

 

Nebojša Vukanović kaže da su takve medijske kuće i napravljene s ciljem da se iz javnih preduzeća izvuče novac i da dio tog novca ostane u džepovima moćnika i političara.

 

A i da se finansiraju medijski projekti koji truju građane, vode prljavu medijsku kampanju protiv opozicije, štite kriminal i korupciju”, zaključuje ovaj opozicioni poslanik.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *