Пет. дец 9th, 2022

Od građana Istočnog Sarajeva, i pored gradske televizije, 24 000 KM za ATV

Grad Istočno Sarajevo, ali i opštine u sastavu, najvećim dijelom finansiraju Gradsku radio- televiziju Istočno Sarajevo, koja se i dalje suočava sa određenim finansijskim problemima, što nije spriječilo načelnike iz reda SNSD-a da dio novca iz budžeta uplate Aleternativnoj televiziji čije je sjedište u Banjoj Luci, a njeni vlasnici bliski vladajućim strukturama, o čemu su mediji ranije pisali.

 

Tako su u ovoj godini građani Istočnog Sarajeva izdvojili 24.000 KM za komercijalnu televiziju ATV. Najmanje transparentnim postupkom, direktnim sporazumom, uplaćeno je po 6 000 KM iz Grada Istočno Sarajevo i opštine Sokolac. Promovisanje su procijenili do zakonskog maksimuma za dodjelu direktnih ugovora.

 

Zanimljivo je da su iz opštine Pale, izmjenom samog naziva predmeta nabavke dobili mogućnost sklapanja dva direktna postupka sa istim ponuđačem, iako se u ovom slučaju nabavka mogla provesti nekim drugim transparentnijim postupkom. Tako je opština Pale istog dana, za usluge snimanja, montiranja i emitovanja priloga i gostovanja posvećenih aktivnostima opštine, za radijske i TV usluge, ATV-u uplatila 12 000 KM. Ostaje samo nejasno na kojim se to frekvencijama emituju radio ATV?

 

 

Da opštine na čijem čelu je SNSD, ili imaju skupštinsku većinu, na neki način moraju izdvojiti sredstva baš za ovaj medij, potvrdio nam je svojevremeno i gradonačelnik Istočnog Sarajeva Ljubiša Ćosić.

 

” Mi se trudimo da podržavamo našu gradsku RTV, ali kao gradska uprava imamo obavezu da sarađujemo sa drugim medijskim servisima, to činimo neću reći nerado, ali činimo zato što moramo, jer smatramo da je samo komercijalno poslovanje uslovljeno principom davanja zauzvrat koji se dobivaju određene vrste promotivnih segmenata vezanih za grad”, priznao je gradonačelnik i napomenuo da je prošla vlast podrzavala finansijski BN, i da je to je politika jednog rukovodstva ovo drugog.

 

Foto: SRNA

 

Da su direktni sporazumi jedan od najnetransparentnijih postupaka javnih nabavki, smatra i Damjan Ožegović, viši istraživač i saradnik za pravne poslove Transparency International BiH.

 

“Iako je riječ o malim iznosima, ‘cijepajući’ nabavke, odnosno nedozvoljenim dijeljenjem predmeta nabavke na manje cjeline kako bi se izbjegla primjena odgovarajućeg postupka se može postići svrha dijeljenja veće količine novca sa više direktnih sporazuma. Na ovaj način se zaobilaze procedure i bez ikakve konkurencije i bez ikakvog javnog nadmetanja se ugovori zaključuju direktno sa preferiranim ponuđačem. To je naročito izraženo kod teško procjenjivih nabavki usluga, gdje se iste ili slične usluge podvode pod različite nazive, izbjegavajući dakle primjenu redovnih tenderskih procedura za nabavke većih vrijednosti”, kaže Ožegović za SPIN Info.

 

 

Podsjećamo, portal Žurnal ranije je pisao:

– Devet mjeseci nakon što je na zvaničnoj stranici Ministarstva finansija SAD napisano da je „ATV, medij sa sjedištem u Banjaluci, u privatnom vlasništvu kompanije koja je usko povezana s porodicom Milorada Dodika te da Dodik iza kulisa lično kontroliše uređivačku politiku, kao i da je ovu televiziju kupio kako bi namjerno i izričito unaprijedio vlastitu agendu, koja uključuje njegove napore da ocrne druge političke ličnosti, popravi svoj javni imidž i unaprijedi svoje lične i političke ciljeve“, „A Media“, firma iza koje stoji ATV, kao i ATV sa institucijama, javnim ustanovama i preduzećima sklopile su ukupno 29 ugovora, vrijednosti oko 600.000 KM.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *